17 Ara 2020

Turnalık Yaylası

Merhaba değerli okurlarım,

Bugün sizlere Sakarya, Hendek’te bulunan Turnalık Yaylası’nda geçirdiğimiz 1 günlük kamp maceramızdan bahsedeceğim.

Biz Kampımıza 2020 Kasım ayının 3. haftasında gitme kararı aldık artık Türkiye’de sokağa çıkama yasağının geleceğini haberini alarak artık son kampımızı sizlere tanıtmak istedik. Aralık ayında kar yağmasını bekliyoruz bizim için kış kampı biraz hayal ama Türkiye’de kış kampı yapan çok az insan var genellikle İlkbahar, Yaz ve Sonbahar, mevsimlerinde kampçılar ortaya çıkar yaylarda renkli görüntüler sergilerler. Değerli okurlarım Sakarya, Hendek’te bulunan Turnalık Yaylası sanki bize kış kampı havasını bizlere sunuyor hadi şimdi geçelim ayrıntılı kampımızın macerasına.

Dediğim gibi kampımıza kasım ayının 3’üncü haftasında gitme fırsatını yakaladık Ankara’da bulunan evimizden yola Cumartesi çıkacağımız için, önceden tüm kamp malzemelerimizi Cuma aksamdan yerleştirdik Cumartesi sabahı sabaha saat: 09.00 ‘da yola çıkacağımız için Kızımız, Ahsen Ece’yi de Babaannesi'ne bırakmak durumunda kaldık daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi bu havalarda çocuğumuzu üşütmek istemedik, saat: 09.00’ da evimizden çıktık Ankara E89 ve Anadolu Otoyolu/O-4/E80 üzerinden en hızlı ve ulaşım açıdan en iyi rotayı çıkarttık Bolu merkezden yolumuza devam ederek Düzce ile Sakarya sınırından devam ederek Hendek Karadere Yolu istikametinden devam ederek Çiğdem Yaylası üzerinden yol tarifi ile Turanlık Yaylası’na ulaşıyoruz. Değerli oklularım, sizlere tavsiye verecek olursam burada tabela falan yok yollar bozuk off-road araçları yoluna çıkamamanız için Hendek yolu üzerinden gelmenizi tavsiye ederim.

Turnalık Yaylası Google Maps’de doğru konum vermediğinden yollar düz ve topraklı sakın ama sakın kestirme yol kullanmayın kullanırsanız değdim gibi off-road araçlarının kullandığı yola çıkarsınız sadece 5 kilometre kala yol bozuluyor ama korkmayın arkadaşlar ben hiç zorlanmadım. Bazı blog sitelerinde ve Google yorumlarında, yollar kötü hiç gidilmez falan diyorlar ya bence hiç aldırış etmeyin bence Hendek’te bulunan Turnalık Yaylası görmeye ve kamp yapmaya değer.

Değerli okurlarım, Düz alan ve ufak kendine özgü o güzel gölü görme fırsatımız oldu buraya ilk defa geliyoruz biz saat: 09.00’da yola çıktık ve 3 saat ve 35 Dakikalık yolculuk sonunda Hendek’de bulunan Turnalık Yaylası’na ulaştık. Sonbaharda, Sakarya ayrı bir güzel oluyormuş Turanlık Yayılasını görmek bizi çok mutlu etti. Yaylaya ulaştığımızda kendimize hemen konaklayacağımız bir alan seçtik ve tüm kamp malzemelerimizi dışarı çıkardık etrafta kampçı göremedik sadece eşim, ben ve yayla sakinleri vardı. Elimizi hızlı tutarak hemen kollarımızı sıvadık hemen kamp çadırımızı kurmaya başladık ve ben odun toplamak için ormana kadar indim elimde bulunan, Fiskars kamp baltası ile devrilmiş ağaçları parçaladım ve kamp alanımıza kadar getirdim.

Hava hafiften kararıyordu ve kamp lambamızı yaktık ve bir yandan kamp ateşimizi yakıp bir yandan da eşim ile bu doğa harikası yerde romantik bir akşam yemeğimizi yiyorduk hava saat: 20.00’da bir anda hava soğudu ve karardı. Biz bu süreç de üşüdük yakmış olduğumuz kamp ateşini biraz daha güçlendirdik ve artık içimiz ısınmaya başlamıştı ve gece sonuna doğru yaklaşırken yorgunluk ile beraberinde uykumuzda ufaktan geliyordu. Nurgaz Turbojet Soba ile çadırımızın içini ara ara açarak sıcacık yaptık o üşüme hissimiz ilerleyen saatlerde ve uyku haliyle yok olmuştu o güzel ağaçların kokusu ve yayla havası bizim başımızı sarhoş etmişti.

Gece yaşadığımız, Kurtların uğultusu bizi biraz ürkütmüştü yayla sakinleri de vardı içimiz rahattı, yanımızda bulunan torpilleri uzaklara fırlatarak kamp alanımıza yaklaşmalarını istemedik Hendek sakinleri de kendini korumak için havaya ateş ederek kendini koruyorlardı.

Değerli okurlarım, kamp alanımızda wc bulunmuyor ve çeşme var, Hendek’te bulunan Turnalık Yaylası’na gelmeden benden size tavsiyem tüm alışverişinizi yapında gelin.

Biz kampımızı 1 gün olarak planladık ama salgının ülkemizi ne yazık ki bırakmadı umarım 2021 yılında sizlere daha uzun kamp maceralarımız ile sizleri bilgilendireceğiz. Öğle yemeğimizi yedikten sonra Turanlık Yaylasından ayrılma kararı alarak tüm kamp malzemelerimizi aracımıza yükledik bu güzel yayladan ayrılırken kamp sürecince kızımız hep aklımızdaydı. Ahsen Ece’yi de özledik ona kavuşmak için yola çıkmıştık.

Biz bu yola “Doğada Kal Türkiye” sloganımızla yola çıktık sizlerde doğada kalın sağlıcakla kalın.

Turnalık Yaylası’nda Ne Yapılır?

• Piknik,
  • doğa yürüyüşü,
  • fotoğrafçılık,
  • kamp yapabilirisiniz.

Turnalık Yaylası’na Ulaşım?

•  Ankara’dan gelecekler için, E89 ve Anadolu Otoyolu/O-4/E80 üzerinden Bolu merkez ve Hendek Karadere Yolu üzerinden gidebilirsiniz

Ben Refik Saygın ÇINAR Merhaba, YouTube de kanalım var 16 aylık kızım Ahsen Ece'nin neşeli, sevimli, komik, munzur, haylaz, eğlenceli, komedi anlarını kameraya alıyorum ve eşim ile Çadır kamp, piknik, mangal, ev yemekleri yapıyoruz ve kamp malzemelerini tanıtacağım eşim, kızım ile geziler düzenleyerek kanalımın paylaşımını sizlere sunuyorum.