1 Ara 2020

Torkul Göl

Torkul Gölü

Merhaba değerli okurlarım,

Bugün sizlere Düzce Uğurlar köyünde bulunan Torkul Gölü ve Yaylasında geçirdiğimiz 2 günlük kamp maceramızdan bahsedeceğim.

Biz Kampımıza, 2020 Kasım ayında gittik artık kış geldiği için kamp yapma koşulları biraz daha zorlaşıyor arkadaşlar ama Torkul Gölü de sanki kış kampı havasını bizlere sunuyor hadi şimdi geçelim ayrıntılı kampımızın macerasına.

Dediğim gibi kampımıza kasım ayının ilk haftasında gitme fırsatını yakaladık. Ankara’da bulunan evimizden yola Cuma öğleden sonra yola çıkma kararı aldık tabii önceden tüm kamp malzemelerimizi Perşembe aksamdan yerleştirdik Cuma sabahı işe gidip öğlen yola çıkacaktık Kızımız, Ahsen Ece’yi de Babaannesine bırakmak durumunda kaldık daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi bu havalarda çocuğumuzu üşütmek istemedik, saat: 12.00 sularında evimizden çıktık. Ankara E89 ve Anadolu Otoyolu/O-4/E80 üzerinden en hızlı ve ulaşım açıdan en iyi rotayı çıkarttık Bolu merkezden yolumuza devam ederek Düzce kaynaşlı istikametinden düz devam ederek Düzce merkezden Bey köy yoluna döndük ve uğurlar köyü ile Göl mesafesi 15 Kilometre kadar gidip zaten sizi tabelalar götürüyor Torkul Gölüne 15 kilometre kala yol bozuluyor ama korkmayın arkadaşlar benim arabam Skoda Octavia ben hiç zorlanmadım. Bazı yazılarda yollar kötü hiç gidilmez falan diyorlar bence hiç aldırış etmeyin, Torkul Gölünü görmeye ve kamp yapmaya değer.

Değerli okurlarım, en sonunda o güzel gölü görme fırsatımız oldu buraya ilk defa geliyoruz biz saat: 12.00’da yola çıktık ve saat:14.40’da göle ulaştık ama sonbaharda düzce ayrı bir güzel yol boyunca sararan yaprakları görmek bizi çok mutlu etti göle vardığımızda tüm kamp malzemelerimizi dışarı çıkardık ve göl kenarında uygun bir yer bulmak istedik etrafta kampçılarda vardı. Tabii bu çok normal, merkezin ve şehrin bunaltıcı havasından kaçmak istiyorlar, biz çadırımızı kurmaya başladık ve ben etraftan odun toplamak için ormanın derinliklerine indim elimde bulunan, Fiskars x7 kamp baltası ile devrilmiş ağaçları parçaladım ve kamp alanımıza kadar getirdim kamp baltam küçük ama çok iş görüyor ve memnunum başka bir zamanda kamp baltamı sizlere tanıtacağım.

Hava hafiften kararıyor etrafı sis bile basmıştı kamp lambamızı yaktık ve bir yandan kamp ateşimizi yakıp bir yandan da eşim ile bu romantik yerde aksam yemeğimizi yiyorduk hava saat:8.00’dan sonra bir anda soğudu buz gibi oldu biz üşüdük kamp ateşini biraz daha güçlendirdik biraz daha içimiz ısınmıştı. Artık uyku vakti idi Nurgaz çadır içi ısıtıcısı ile ara ara açarak çadırımızın içini sıcacık yaptık o üşüme hissimiz olmadı gece o ormanın o temiz havasını içimize çekip güzel bir uyku ile günümüzü sonlandırdık.

Gece yaşadığımız Kurtların uğultusu bizi biraz ürküttü dua ediyorduk şimdi bize sardırır korkusu oluşmuştu Allah’tan yalnız değildik kamp alanında 3 tane daha çadır vardı içimiz rahatladı yanımızda bulunan torpilleri uzaklara fırlatarak kamp alanımıza yaklaşmalarını istemedik yan çadırdakilerde silah vardı havaya ara sıra ateş attılar. tabii Düzce sakinleri de kendini korumak için uzaktan silah sesleri ile kendini koruyorlardı bu bölgede genellikle ayı ve kurtlar çok oluyormuş.

Değerli okurlarım, kamp alanımızda wc bulunmuyor en yakın 600 metre kadar yürüseniz Torkul yaylasında bulunan temiz bir wc bulunuyor ve kamp yapacağınız yerde su çeşmeleri bulunuyor rahat olabilirsiniz, gölde üstünde bulunan yapraklar ile balık tutmanız imkânsız gölde balık var ama hepsi de küçük yani değmez etrafta bazı kampçıların bıraktıkları pislikler var ama lütfen siz öyle yapmayın giderken atıklarınızı da yanınızda götürün doğamıza sahip çıkalım.

Biz kampımızı 2 gün olarak planladık ama salgının ülkemizde tırmanışa geçmişti hasta olmamak için evimize dönüş kararı aldık, öğle yemeğimizi yedikten sonra bu doğa harikası yerden ayrılmak bize yakışmadı ama kızımız Ahsen Ece’yi de özledik ona kavuşmak için hemen tüm kamp malzemelerimizi toparladıktan sonra saat:13.00 sularında yola çıktık biz buraya bir daha gelmeyi planlıyoruz belki kasım ayında değil de temmuz ayında kızımız ile güzel bir kamp macerası ile sizleri bilgilendirmek isterim.

Biz bu yola “Doğada Kal Türkiye” sloganımızla yola çıktık, sizlerde doğada kalın!

Sağlıcakla kalın.

Torkul Gölü’nde Ne Yapılır?

•  Olta balıkçılığı, piknik yapabilirsiniz, doğa yürüyüşü yapabilirsiniz, fotoğrafçılık, çadırlı kampçılık

Torkul Gölü’ne Ulaşım?

•  Ankara’dan gelecekler için, E89 ve Anadolu Otoyolu/O-4/E80 üzerinden Bolu merkez ve Düzce Uğurlu köyü yolundan tabelalar sizi göle götürür.

Ben Refik Saygın ÇINAR Merhaba, YouTube de kanalım var 16 aylık kızım Ahsen Ece'nin neşeli, sevimli, komik, munzur, haylaz, eğlenceli, komedi anlarını kameraya alıyorum ve eşim ile Çadır kamp, piknik, mangal, ev yemekleri yapıyoruz ve kamp malzemelerini tanıtacağım eşim, kızım ile geziler düzenleyerek kanalımın paylaşımını sizlere sunuyorum.