7 Ara 2020

Avrupa Schengen Vizesi Başvurusu

Merhaba değerli okurlarım,

Bugün sizlere Avrupa Schengen Vizesi nasıl alınır ve alma süreci hakkında bilgi vereceğim.

Avrupa da tatile ilk defa çıkacağımız için fazla çetrefilli ülkeler ile uğraşmak istemedik . Seyehatimizi gerçekleştirmek istediğimiz ülkeler: Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Avusturya olarak belirledik.

Schengen vizesini, Prag’dan almak istedik niye derseniz, Prag’a iki ya da son ülke olarak girerseniz sizin ülkeye girmenizi zorlaştırıyor ama biz akıllılık edip ilk Prag’dan vize başvurusu yaptık.

Değerli okurlarım, İlk önce nerden başvuru yaptığımızı söyleyeyim; VFS Global firmasından başvurumu gerçekleştirmek istedim ama Ankara da bulunan çek cumhuriyeti büyükelçiliğinden de başvuru yapılıyor ama belli bir sayıda ve çalıştıkları günler az ve hafta da. Bu süreç bizim gezimizi yokuşa sürecekti onun için VFS Global adlı firma sizin vizenizi 3 günde çıkmasını sağlıyor bazıları kazansın mantığı ne yazık ki burada da geçerli,

Değerli okurlarım, ilk önce bir bordo pasaport harç parasını yatırdıktan sonra pasaport başvurusunda bulunduk.

Schengen vizesi için gerekli dokümanlar; pasaport için çekilmiş resim, vize başvuru belgesi bilgisayar ortamında yazılmış, banka belli bir miktar para olması lazım ( vize başvurusu yapacağınız ülke size sorun çıkarmaması için), kamu da çalışıyorsanız çalıştığınız yerin size ülkenize gidebilir izin belgesi, aracınızın veya evinizin belgeleri, 3 aylık maaş dokümanınız, seyahat edeceğiz uçak bileti ve ülkeler arası ne ile geçireceksiniz ( tren ya da otobüs) belgesi, otel den aldığınız konaklama belgesi ıslak imzalı ve eğer özel bir şirkette çalışıyorsanız SGK hizmet dokümanı, 3 aylık maaş dokümanınız, işyerinden yurtdışında çıkabilir izin belgesi, bankada belli bir miktar para yatırarak bankanız da mal varlığı göstergesi ve size ait mal varlıklarını göstermeniz sizin için daha iyi olabilir bunlar; ev ya da arabanın size ait olduğu belgeler, seyahat edeceğiz uçak bileti ve ülkeler arası ne ile geçireceksiniz ( tren ya da otobüs) belgesi, otel den aldığınız konaklama belgesi ıslak imzalı olması lazım.

Biz vize başvurusunda turist vizesi başvurusunda bulunduk. İlk önce ben VFS Global adlı şirkete elden teslim ettim. VFS Global firmasının adresi' ne, belgeleri teslim ettikten sonra bize 3 gün sonra dönüş yaptılar. Eşim ile gittik belli bir ücret ödedikten ve parmak izlerimizi verdikten sonra bize 1 hafta içinde dönüş yaptılar gelin pasaportları alın dediler ve tatil planını ayarladığımız günler için bize 10 günlük schengen vizesi verdiler zaten 10 günün üstünde vermiyor açıkçası.

10 günlük schengen vizesi aldıktan sonra artık Avrupa yolcusu kalmasın diyerek eşim ile hayalini kurduğumuz Avrupa seyahatimizi gerçekleştirdik.

Schengen Vizesi Nereden Başvurulur?

Ben Refik Saygın ÇINAR Merhaba, YouTube de kanalım var 16 aylık kızım Ahsen Ece'nin neşeli, sevimli, komik, munzur, haylaz, eğlenceli, komedi anlarını kameraya alıyorum ve eşim ile Çadır kamp, piknik, mangal, ev yemekleri yapıyoruz ve kamp malzemelerini tanıtacağım eşim, kızım ile geziler düzenleyerek kanalımın paylaşımını sizlere sunuyorum.