24 Ara 2020

Amasra

Merhaba değerli okurlarım,

Ülkemizde ne yazık ki salgın devam etmekte ve onun için hafta sonu sokağa çıkma yasağı olduğu için kamp gezilerimize biraz ara verdik bugün sizlere, 2018 yılında eşim ile Bartın ve Amasya da geçirdiğimiz tatilimizi anlatacağım.

Eşim ile evliliğimiz 2016 yılında gerçekleşti Avrupa’daki gezimizi tamamladıktan sonra kendimize yeni bir gezi rotası belirledik. Eşim ile nerelere gidebiliriz araştırmasını yaptıktan sonra Amasra olarak gezimizi gerçekleştirmek istedik ama ilk önce konaklama olarak biz Bartın merkezde bulunan Polis Evinde konaklamak istedik oradan da gezmek istediğimiz yerlere rahatlıkla ulaşabileceğimiz yerleri not aldık.

Değerli okurlarım, Temmuz ayında gerçekleştirdiğimiz Amasra gezimize Cuma öğlenden sonra Ankara Bolu Yolu/D750 ve D750 üzerinden rotamızı belirledik tabii o zamanlar da ve halen ülkemizde FETÖ elebaşlarını, polisler arıyordu yol boyunca kaç kere durdurulduk ve kimlik kontrollü gerçekleştirdik. Neyse konumuza dönecek olursak 265 Kilometre sonunda Bartın Polis Evine geldik tabii burayı seçmemizdeki amaç dediğim gibi gezilecek yerler için lokasyonu çok uygun, eşyalarımızı yukarı çıkardıktan sonra hemen eşim ile ilk gezi rotamız, Bartın İnkumu Plajı.

Bartın İnkumu Plajı

Bartın Polis Evi ile plaj arası D755 üzerinden, 16 Kilometrelik yaklaşık 25 Dakikalık yol eder plaja gelirken yolların belli kısımları kötü ama gidilmeyecek kadar da kötü değil okurlarım. Plajın etrafında konaklama için otellerde bulunuyor ama biz Polis Evini seçerek doğru bir karar aldığımızı anladım niye derseniz, plaj çok güzel kumsal, denizin suyu dubalara kadar gitseniz de boğulma riski hiç yok ve çakıl hiç göremezsiniz, bizim canımızı sıkan eşim rahat şekilde denize giremedi kısacası değerli okurlarım Ege ya da Akdeniz sahilleri gibi değil ama ben kendi açımdan bakacak olursam plaj benden 8 puanı hak etti.

Biz o günümüzü hep denizde geçirdik ve artık dinlenmek için Polis Evinin yolunu tuttuk o gün çok güzel dinlenmiştik ertesi gün diğer gezi rotamız olan Amasra’yı görme zamanıydı,

Amasra

Polis Evinden sabah, saat: 9.00 sularında çıktık ve D010 üzerinden, Amasra merkeze 25 Dakikada gittik ve yollarda çok güzeldi hiç sıkıntı yaşamadık. Amasra gerçekten güzel bir ilçe değerli okurlarım, deniz olan her yer güzel bana kalırsa, eşim ile biz deniz ve doğa sevdalısıyız.

Amasra’ya vardığımızda arabamızı park ettikten sonra ilk gezi rotamız Amasra Müzesi oldu.

Amasra Müzesi

Müze, Amasya’nın eski kalıntıları ve o dönemlere ait lahitler ve çanaklar, çömlekler, o dönemin tarım için kullanılan malzemeler ve o döneme ait silahlar, kılıçlar sergilenmektedir. Müzeye giriş ücretlidir.

Değerli okurlarım müze gezimiz 1 saat sürdü ve oradan çıkınca hemen yolumuzun üzerinde olan Amasra Kalesine gitmek oldu kale içinde eski Amasra evleri ve 1460 Amasra Fetih’i sırasında Bizans Kilisesi olarak bilinen Fatih Camii, Osmanlı Padişahı Fatih Sulatan Mehmet tarafından Camii olarak değiştirilmiştir. Camii gerçekten görülmeye değer değerli okurlarım.

Yolumuzun sonunda Ağlayan Ağaç Kafe de güzelce çayımızı içtik tam kafenin karşı tarafında bulunan bir ada var o ada Tavşan Adası,

Tavşan Adası

Değerli okurlarım, tavşan adası isimi uzun yıllar önce yerliler tarafından adaya bırakılan tavşanların üremesi ile ortaya çıkmıştır. Ada da şuanda tavşan bulunmamaktadır ve adayı görmek isteyenler için tekne turları ile gezebilirsiniz adanın içinde ise birde o dönemin keşişleri için yapılan kilisede bulunmaktadır ama Ağlayan Ağaç tarafından çok dikkatli bakıldığında Ulu Önder, Mustafa Kemal ATATÜRK’ ün yüzünü görebilirsiniz.

Okurlarım, Amasra küçük bir ilçe ama gezmekten çok zevk alçağınız bir yer, artık gezimiz bitmiş durumdaydı ve Polis Evine gidip günün yorgunluğunu atmak istedik malum artık ertesi gün evimize gidecektik. Sözlerime son vererek başka bir yazımda görüşmek üzere; “Doğada Kal Türkiye”

Bartın Polis Evine Ulaşım?

• Ankara Bolu Yolu/D750 ve D750 üzerinden rahatça ulaşabilirsiniz.

Amasra’ya Ulaşım?

Amasra’da Tavsiye Edilecek Restoran?

Ben Refik Saygın ÇINAR Merhaba, YouTube de kanalım var 16 aylık kızım Ahsen Ece'nin neşeli, sevimli, komik, munzur, haylaz, eğlenceli, komedi anlarını kameraya alıyorum ve eşim ile Çadır kamp, piknik, mangal, ev yemekleri yapıyoruz ve kamp malzemelerini tanıtacağım eşim, kızım ile geziler düzenleyerek kanalımın paylaşımını sizlere sunuyorum.