16 Kas 2020

Ihlara Vadisi (Ihlara Kasabası, Güzelyurt /Aksaray)

Ihlara Vadisi

Değerli okurlarım,

Bugün bu yazımda sizlere Aksaray ili Güzelyurt ilçesinde bulunan doğa harikası bir yerden bahsedeceğim.

Ihlara Vadisi  (Ihlara Kasabası, Güzelyurt /Aksaray)

Ihlara Vadisi tam bir doğa harikası olup, bitki örtüsü ve nezih havası ile insanları kendisini büyülüyor değerli okurlarım. Vadi deyip geçmeyin biz buraya Nevşehir Ürgüp'e giderken yolumuzun üstünde sol tarafta kalıyordu. Nevşehir Ürgüp adlı videoma da bu linkten ulaşabilirsiniz. Ihlara vadisini hep duyuyorduk ama gitmek nasip olmuyordu ancak bir gün eşimle kendimize bir rota oluşturduk.

Artık eşim ile bu doğa harikasını görme fırsatımız oldu. Vadiyi bulmak da biraz zorlandık. Yolda çok nadir tabela vardı ama Aksaraylı vatandaşlarımız sağ olsun bize yolu tarif ettiler. Vadiye varmak bize 1,5 saate vardık o meşakkatli bir yolculuktan sonra güzel vadinin girişini gördük ve biz nereye geldik dedirtti.

Merdivenlerle 15 dk. yol aldıktan sonra vadinin kalbine iniyoruz. Oklar ile nereye gideceğiniz gösteriliyor, vadi parkuru 18 km'lik yol bize ilk başta nereye geldik dedirtti ama vadinin içerisinde yol aldıkça iyi ki de geldik dedirtti. Eşim kızımıza 3 aylık hamileydi yol eşimi yormadı değerli dostlarım. Aslında korkmuyor değildim. Aklımda deli sorular vardı ya doğumu tetiklerse diye ama doktorumuz, Aşkın EVRENGÜLER hocamızdan gitmeden bu yürüyüşü yapabilir mi eşim dedim. Sıkıntı olmaz rahat olun diyerek bizi rahatlattı. Sağ olsun hocamızdan desteğini aldık. Gönlüm bir yandan rahat bir yandan endişeliydi tabii biz bu sırada ormanda vadide yürüyorduk ama doktorumuzun söyledikleri aklıma geldi ve vadi de yürürken oklar sizi nerede ne var bilgilendirme yapıyordu biz rehbersiz gittiğimiz bu yolda korkuyorduk iste kaybolduk falan diyoruz ama korkmayın arkadaşlarım kaybolmuyorsunuz yolumuzun ortasında anladık. J

Ihlara Vadisi  (Ihlara Kasabası, Güzelyurt /Aksaray)

Ihlara Vadi içeresinde; Agaçaltı, Sümbüllü, Yılanlı, Kokar, Purenliseki, Eğritaş, Direkli, Kırkdamat kiliseleri bulunuyor. Kiliselerin yapısı genel olarak Bizans tarzında.

Ihlara Vadisi’ni şekillendiren nehir, Mediz Nehridir. Suyu çok güzel değerli okurlarım suyu çok berrak ve tatlı...

Ihlara Vadisi’nin girişi yani kalbi olan yerde çay bahçesi de bulunuyor. Bu çay bahçesini çok şirin yapmışlar burada; gözleme, çay içebilirsiniz ve etrafında da bol resim çekinebilirsiniz.

Ihlara Vadi içinde dolaşırken çok güzel doğa olayları gördük atmosferi ile büyüleyen yer bizden tam 10 puan aldı.

Değerli okurlarım, sizlerin de bu cennet bahçesini görmesini isterim buraya bazı tur şirketleri günü bilirlik turlar yapıyorlar. Siz de doğada kalın ve gezin bizi takip etmeyi unutmayın!

Belki bir gün aynı yolda karşılaşırız “Doğada Kal Türkiye” diyerek sözlerime son veriyorum. Başka yazıda görüşmek üzere.

Ihlara Vadisine Nasıl Gidilir?

• Aksaray şehir merkezine 35 kilometredir. Şehir merkezinden Ihlara Vadisine saat başı toplu taşıma araçları ile ulaşmak mümkündür. (Ihlara Kasabası, Güzelyurt /Aksaray)

Ihlara Vadisinde Ne Yapılır?

• Kanyonda doğa yürüyüşü, fotoğrafçılık, kültür gezisi yapılabilir.

Ben Refik Saygın ÇINAR Merhaba, YouTube de kanalım var 16 aylık kızım Ahsen Ece'nin neşeli, sevimli, komik, munzur, haylaz, eğlenceli, komedi anlarını kameraya alıyorum ve eşim ile Çadır kamp, piknik, mangal, ev yemekleri yapıyoruz ve kamp malzemelerini tanıtacağım eşim, kızım ile geziler düzenleyerek kanalımın paylaşımını sizlere sunuyorum.