21 Kas 2020

Alicin Manastırı

Merhaba değerli okurlarım,

Bugün yazımda sizlere unutulmaya yüz tutmuş tarihi manastırda bahsedeceğim evet yanlış duymadınız! Sizlere Alicin Manastırı dan bahsedeceğim.

Ali Cin Manastırı, olarak adlandırılan tarihi yapı dağın yamacına oyulmuş birtakım mağaralar dan ibarettir. Trabzon’daki Sümela Manastırını andırdığından “Mini Sümela” olarak isimlendirilmiştir. Manastır, yerden 30 m  yüksektedir.

Bu mağaralar 19. asırda yaşadığı tahmin olunan ve eşkıya olarak bilinen Cin Ali tarafından yapıldığı söylense de Roma dönemine ait güvenlik amaçlı yapılmıştır.

Manastır olarak adlandırılan yapı, Trabzon'daki Sümela Manastırı tarzında inşa edilmiş ancak içinde dini veya sosyal hiç bir iz ve işaret bulunmaktadır.

Alicin Deresi

Günümüzde ise dağcılar, piknikçi ve kampçıların evi olmuştur.

Biz Kampı’mızı yapmak için Alicin Manastırı yakının da bulunan Alicin Deresinin biraz ilesinde bulunan göl kenarında yaptık, buraya ulaşmak biraz zor değerli okurlarım.

Alicin manastırı

Bulmak kolay olmadı arabamızı Kamp yapacağımız yere götüremiyoruz ! Sebebi ise Alicin deresi geçiyor kamp ile yol arasında artık arabanızda ki tüm eşyalarımızı topladık eşim ile Kamp yapacağımız yere gitmek için o buz gibi dereden geçtik gerçekten çok soğuktu iyi de geldi okurlarım soğuk su ilaçtır! Neyse 15 ya da 20 dk yürüdükten sonra göl gibi yere geldik zaten gelen kişi az buraya sesiz bir yer tarihî bir yer ama adını duyan az gezginciler burayı tanıtarak Çamlıdere de bir tarihî yapı olduğunu dile getiriyorlar neyse konumuza dönelim :) kamp ekipmanlarını en uygun yere koydum ilk işim her zaman ki gibi Çadırımızı kurmaktı 10 dakika da Çadırımızı kurdum ve ateş yakmak için etraftan çalı çırpı ve büyük odun parçaları buldum, gün uzundu gece soğuk olabilir ben her zaman tedbirli olurum odunları harcamam gece yakarım. Değerli okurlarım, eşim ile akşam yemeğini yedikten sonra hava karardı ve birazda hava soğumuştu eşim üşümesin diye kamp ateşimizi yaktık ve ısındık bu kamp alanımıza kızımız Ahsen Eceyi götürmedik babaannesine bıraktık biraz burası küçük bir kız çocuğuna uygun değil yapan vardır ama ben cesaret edemedim değerli okurlarım. Artık yatma vaktimiz gelmişti kamp ateşimizi söndürdüm ve çadırımıza geçtik dışarıda köpeklerin ve kuşların sesi ile eşim ile uykuya daldık... Sabah ne ara oldu anlamadık göl kenarında konaklamamızdan sanırım sabah kalktığımızda sarhoş gibiydik ama iyi kide geldik dedik eşim ile hemen kahvaltı yapmaya koyulduk ve bugün kü kamp maceramız da bitmişti artık eve gitme vakti gelmişti biz her Kampı’mızı iple çekiyoruz çünkü biz kampı ve doğayı seviyoruz sözlerime "Doğa da kal Türkiye" diyerek başka bir Kamp maceramız da görüşmek üzere sağlıcakla kalın...

Alicin Deresi

Alicin Manastırına Ulaşım?

• Çamlıdere Barajı çıkışında, E-89 otoyolu üzerinde, Kalemler Mahallesi eski pazar yolu inişindeki derin ve çok dik bir vadi yamacında

Alicin Manastırında Ne Yapılır?

• Kamp, dağcılık ve piknik
RNA GEZGİNLER

Ben Refik Saygın ÇINAR Merhaba, YouTube de kanalım var 16 aylık kızım Ahsen Ece'nin neşeli, sevimli, komik, munzur, haylaz, eğlenceli, komedi anlarını kameraya alıyorum ve eşim ile Çadır kamp, piknik, mangal, ev yemekleri yapıyoruz ve kamp malzemelerini tanıtacağım eşim, kızım ile geziler düzenleyerek kanalımın paylaşımını sizlere sunuyorum.